söndag 8 augusti 2010

Scrapporganisering

För att jag ska få inspiration och bli kreativ till scrapping,
behöver jag ordning och reda.
I en loppisköpmandisk har jag det mesta av
mitt material.
I glasburkar (från loppis) finns blommor sorterade efter färg.
Köper jag nåt är det bara att lägga i "rätt" glasburk.
I de små burkarna finns hängen och knappar.
Spetsen i en klädd korg.

Blinget har jag sorterat i gamla tittskåp som jag
köpt för en tjuga styck på loppis.
Jag har målat dom vita.

Det blir som en gammaldags godisbutik.
Man blir sugen på pyssel....

I lådorna som jag märkt med innehållet, har jag små
papplådor med var sak för sig.
Glitter, gem, mönstersaxar, tejp, lim....
Lådorna har jag köpt billigt på ikea.





5 kommentarer:

  1. Så ordningsam du är, härligt att se! Själv är jag ganska rörig just nu, men det skall bli ordning. Och jag har dom som har lovat att ta hand om alla dubbletter när jag städat.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Nice!!!
    Du är så organiserad kvinna!
    Synes imån!
    Kram på Dig

    SvaraRadera
  3. Øj hvor er det lækkert! Lige noget for en gammel antikhandler som mig - hihi.

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken fin ordning!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Oj vilken ordning! :)
    Men jag förstår att det är som en godisbutik och att du finner gläjde i att scrappa.
    Det är väl ungefär som barnen på förskolan där jag jobbar, det är roligaste att leka med de grejer som är "städade" än alla de saker som ligger på golvet. :)

    SvaraRadera