tisdag 7 december 2010

Julefröjder....

Tisdagstemat på Fabriken är julfönster...
Jag har vita Betlehemsstjärnor i alla mina fönster...
Stora rejäla och vackra.
Denna från Åhlens.
Nu ska jag visa mina senaste fynd från julhandeln i Uppsala.
Jag visar bara det jag köpte till mej själv....
Resten får Tomten ta hand om ;)
Bokmärken och scrappingpapper som jag inte hade.
Dessa ska gå till beställda ljus...

Små underbara änglar som bara är 1 cm stora...
Ska också bli dekoration på ljus...

Järndekorationer .....

Underbara servetter till decoupage...

Det är dessa butiker som jag bara måste gå in i.
De har det där lilla extra som jag gillar.
Denna butik heter Mamsell K.







18 kommentarer:

  1. Vilka fina grejer och sickna fynd du gjort! :)
    Klart du inte kan visa de andra grejerna för du vet väl inte vad tomten fixar? ;)

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Så fina grejer och vilka fina bokmärken...på tal om "bokmärken" så röjde jag på min vind för ett tag sedan och hittade gamla fina bok- märken från när jag var barn, eller "gamla å "gamla dom är väl från slutet av 70-talet. :)

    Ha en fin dag!
    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vad mycket fint du hittade! Ser ut som att du hittat märken från Sagen, samma som jag säljer och är rätt ovanliga i affärerna. Har servetter som går åt som smör, har visat sig att man köper och sen säljer vidare på tradera en och en till just decoupage. Kanske de tjänar några kronor men vilket jobb, skulle aldrig lägga ner den mödan.
    Nu har du en del att pyssla med, vad härligt!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint du hittat ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara en härlig butik att tappa tid och rum i!!!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  6. Svar: "Tomteluvan" gick lätt att få på för fasanen är uppstoppad. :)

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  7. Beautiful stars !
    You've found lovely things !
    Nice week,
    Sylvia

    SvaraRadera
  8. Hej Ullamaria
    Vilken mysig blogg du har! Ser att jag hittat ännu en kreativ kvinna ",

    Jättekul att du tittade in hos mig & att du tycker om mina änglar. Jag har lite änglar färdiga som går att köpa. Skicka ett mail (ebbasanglar@telia.com) så svarar jag!

    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  9. Hej.
    ja så mycket sött du inköpt. Sådana butiker är fullständigt livsfarliga att beträda har jag lärt mig, man hittar så många saker som man absolut är i stort behov av änglaljusslingor tx..haha och lite annat smått och gott.ja du inte lätt inte.

    SvaraRadera
  10. Vakker stjerne!
    Og så mye fint du har kjøpt:)
    Ha en fin dag, klem:)

    SvaraRadera
  11. Beautiful work and decoration!!!
    Kisses and regards.

    SvaraRadera
  12. Härligt med sådana butiker med mycket smått och gott som du fyndat!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. Å så masse fine saker...tenker du gleder deg til å bruke dem! Og takk for at du titter innom meg, det er så hyggelig!! =)

    SvaraRadera
  14. Såååå roligt att få träffa er i helgen!! Synd att det fick ett så abrupt slut... jag hann inte ens säga ett ordentligt hejdå ju! (Jag fick hipp som happ reda på att 5 av mina otroende klasskompisar kom på julspelet! Så jag rusade och tog hand om dem..) Kul att du hittade till den absolut mysigaste affären i hela Uppsala, nästa gång får vi ta dig med till Fullerö Handel med!
    Hoppas på ett snart återseende!! Hälsa maken och yngste sonen så gott!
    KRAAAAM

    SvaraRadera
  15. Det är verkligen alltid lika roligt att fylla på pysselförrådet. :-)

    Vilken vacker stjärna, gillar mönstret.

    Hoppas du har haft en fin dag!

    SvaraRadera
  16. Snyft :) Jag vill också ha en Mamsellbutik att gå till. Här finns inga sådana...
    I alla fall så har du handlat jättefina pysselsaker.
    kram

    SvaraRadera
  17. Flott stjerne i vinduet ditt!!
    koselige saker du har kjøpt også....du viser gjerne hvordan du bruker dem :o)

    ha en fin kveld :o)

    SvaraRadera
  18. Himmel och pannkaka så fina saker!!! Får boka in en resa till uppsala snarast :-)

    Kram Helena /Franska liljan

    Köpte Franska liljan till mig??? :-) hi hi

    SvaraRadera