tisdag 29 mars 2011

Blogghörnor på Fabriken...

Idag visas blogghörnor på Fabriken.

Min blogghörna står i sovrummet där vi

har tagit fram träbjälken i taket.


Den här chiffonjen och stolen är ett arv

från mina farföräldrar.

Träfärgen passar bra till träbjälken i taket.

Men man vet aldrig när den vita färgburken kommer fram ;)


Rosor med vattendroppar från AnnaK

och lilla vita krukan en loppa för en femma.


I trälådan finns böcker med visdomsord.

Bra att läsa och tänka till emellanåt.

Lampan en loppa för en tjuga.

Jag samlar på vackra spetsar och

dessa är från gardiner

(loppor för en tjuga) som jag klätt

stolsdynan med.


17 kommentarer:

  1. Så fin blogghörna du har!!!!
    Och rosorna så verklighetstrogna!!!!
    Ha en fin dag!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  2. Tänk vad fint man kan göra med en loppis tia o tjuga. Jag handlar oxå på Anna K . Bara doften när man kommer in där.....
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  3. Mysig blogghörna! Jag gillade den lilla träasken med böckerna i det ser så fint ut där på chiffojen. Sen var det faktiskt väldigt snyggt med en spets som går ner lite längre på stolen, ofta är ju volangerna så mycket kortare på stolsöverdrag. Loppisprylar till fyndpriser gillar vi=)

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Fin chiffonjé du har som blogghörna.
    Ja jag har en likadan kruka fast röd och en likadan lampa fast inköpt för några år sedan! Rosor har jag inga på bordet idag men en vas med påskliljor står på mitt bloggbord näe snarare på en av högtalarna på bloggbordet.

    SvaraRadera
  5. Oj vilken fin och välstädad blogghörna. Hjälp du skulle se min, skulle nog inte fastna på bild. Blir ju mycket som fixas framför datorn numera, har blivit lite för mycket egentligen o armar o rygg börja säga ifrån. Borde ta datorfria dagar....
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  6. Så fin blogghörna du har ,gillar spetskjolen,kramis Nette

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig blogghörna :)

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig blogghörna.Och vilka loppisfynd.Kram

    SvaraRadera
  9. Vad vacker din chiffonje är... Tycker att den är vacker i träfärg...
    Fiffig lösning för favoritböckerna..
    Ha det bra !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig hörna du har!! Jag har en sekretär ståendes i väntan på att jag får ett "eget" rum. Pappan har lovat att börja med mellantjejens rum när nu tävlingssäsongen är slut så då går i alla fall startskottet i alla fall.

    Kram Cia

    SvaraRadera
  11. Vlken fantastiskt fin sekretär! Samtidigt måste den vara väldigt praktisk med all förvaring!

    Kram
    Victoria

    SvaraRadera
  12. Vilken mysig hörna. En annan sitter vid köksbordet, måste bli ändring på det här och skaffa en fiiin plats för mitt heliga bloggande :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Oj en sån mysig liten blogghörna du har. :)
    Min tänker jag inte ta kort på, för oj så mycket "skräp" jag har här... ;)

    SvaraRadera
  14. Åh for et nydelig blogghjørne du har!!
    Koselige små loppisfunn og et vakkert skap!!
    Heldige deg :o)
    Sukk....
    ha en fin onsdag :o)

    SvaraRadera
  15. Hej! Mysig blogghörna!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar chiffonje! Mysig hörna att blogga i :)

    Jag önskar dig en fin torsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera