tisdag 15 mars 2011

Bokhylla/Byrå på Fabriken

Idag visas bokhyllor/byråer på Fabriken,
Eftersom vi har snedtak i detta gamla hus är
byråer det enda alternativet för förvaring.
I mitt scrappar/syrum har jag min gamla köpmandisk,
jag har etiketter på lådorna
för att lätt kunna hitta de ofta små sakerna man behöver.
Ett tips är att hitta tittskåp på loppisar,
mina har jag hittat för en tjuga styck.
De är perfekta med små fack till småsaker.
Glaset gör att man genast hittar det man söker.

Varje låda är namnad med innehåll.
Här mina punchar.


Här mina stämplar.
Ordning och reda....


Jag har använt mig av Ikeas glasburkar
för att få ett enhetligt intryck.
Glasburkar är ett måste så man ser vad man har i dom ;)
I min bokhylla har jag alla mina älskade kokböcker
och min ljusförvaring.
Vitmålade träställ för tidningar.

Här kan jag snabbt hämta den kokbok jag vill ha för dagen...
ibland sitter jag bara och läskar mej,
bläddrar i dem för att få inspiration.

Ljus är ett måste i detta hus. Många ljus och alltid tända.








21 kommentarer:

  1. You have a real treasure, I'd chose something in it for themselves!:)
    Kisses.

    SvaraRadera
  2. Wow, for en orden.
    Greier du å ha det sånn hele tiden?
    Norgesklem....

    SvaraRadera
  3. Wow...nå ble jeg imponert ullamaria!!!!!!!!!!!!!for et system!for et utvalg i hobbyartiker!Wow!!!!!!!!
    toveklem:)

    SvaraRadera
  4. Vilken ordning du har!!!!!
    Imponerande!!!!
    Ha en fin dag!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  5. Du, du har inte tid över att komma till mig och organisera lite? ;)

    SvaraRadera
  6. wow!!!!!!!
    so many things and all is so neat!
    mine is a complete mess! HI! HI!
    it's gorgeous!
    happy day!
    Rosa

    SvaraRadera
  7. Imponerande ordning på pysselsakerna.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Oi, her var det virkelig ordning&reda;-)
    Slik håper jeg også at jeg få det etterhvert, hater at alle pysselsaker ligger i esker, men det er den enda løsningen når man ikke har plass.

    Ønsker deg en ljuvlig dag!
    Klem fra Grete

    SvaraRadera
  9. Vilken ordning och reda...så fint!
    Här skiner också solen :)
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken fin arbetsplats! Tror min äldsta dotter skulle trivas där bland alla fina stämpel och pappersark! :)

    Kramar till dig och ha en fin vecka!!!

    Olg@

    SvaraRadera
  11. nämen vilken ordning och reda du har!! så där vill jag också ha mina hobbysaker...drömmer..
    ~marita~

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar byrå! Snacka om möbel med charm :-) O visst är det toppen med glasburkar! Det haar jag också, i alla möjliga format dock, men sen har jag precis målat alla lock, så de är likadana. Man får ha lite sånt pyssel för sig ;-)

    SvaraRadera
  13. Hej UllaMaria!
    Wow, här var det ordning o reda:) Jag gillar både din köpmansdisk och bokyllan, jättefina!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  14. wawwww så skønne billeder,og sikke en orden du har

    krammmm

    SvaraRadera
  15. WoW, vilken ordning! Det är sådär jag drömmer om att organisera! :)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  16. OJ så mycket grejer du har och sådan ordning!
    Vilket drömrum!

    SvaraRadera
  17. Åh va kreativt och härligt! Jag har stämplar för 1000 tals kronor nedplockade i lådor på vinden. Håll på med sådant för flera år sedan, men tröttnade. Nu när man ser dina blir man lite sugen på att fiska fram dem igen.
    Ha en skön, solig dag
    kram Malin

    SvaraRadera
  18. Jag skulle helt klart vara i himmelriket om jag fick gå in i ditt scraprum. :) Bara att få botanisera i lådorna...
    Barnbarnen måste vara lyckliga när de kommer på besök.

    Vackra bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig köpmansdisk du har! Jag skulle ha älskat att ha en sådan - perfekt för en ordning och reda person som jag. :)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  20. Oj vilken ordning, JÄTTEFINT!!!!!

    SvaraRadera
  21. :O) Så välordnat och fint. Kram Katarina.

    SvaraRadera