fredag 25 mars 2011

Favoriter i mormorsrabatten...

Vårt hus är från 1902 och när jag
tänker planering av trädgården
så tänker jag mycket i "mormorsrabatter".

I Lantliv´s nya trädgårdstidning handlade
det bl.a om mormorsrabatter.
Jag utgår alltid från färgskalorna rosa, lila, blått och vitt.
Fick mycket tips och ideér.
Vem längtar inte till en riktig varm
sommardag med fika i trädgården.


Dessa nya Dala-handskar ska jag köpa.
När jag var liten hade jag och mina systrar
små DalaKulle-hättor med detta mönster.
Nostalgi på hög nivå.
Fattas bara lite folkdräkt, dragspel och fiol också....


Härlig blandning av rosa, vitt, lila och blått.
Å sen var jag och tittade på Plantagens växthus och det
lutar åt att det blir ett sånt framöver.
Måste bara klura ut var det ska stå.
Denna helg ska gå i trädgårdens tecken, nu ska jag plantera
massor med frön....
solen skiner och fåglarna kvittrar.
Kaffepannan står på och muffinsen är klara i ugnen.
Ha en trevlig helg alla bloggvänner!!!





7 kommentarer:

  1. Vackert vännen!
    Jag ska göra om mina rabatter i sommar...de växer igen & det är INTE av blommor...
    Så kul att ha en candy- har fått massor av nya följare & bekantskaper! Så roligt!

    Hur tänker du kring nästa tisdagstema? Jag har strejk i hjärnkontor & fattar ingenting...

    Hoppas att du får en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Så morsomt og tilfeldig at du vil ha samme farger på blomstene som meg.Jeg skal også anlegge mange bed hvor rosa,lilla og blått skal dominere........det er sååå fint inni hodet mitt...det gjenstår å se om jeg får det til slik jeg vil på "real"
    Deilig å drømme er det ihvertfall........den rosen var bare skjønn !
    Her plukket jeg løvatann til kaninene i går,og i dag er det hvitt ute.SÅ det rosebildet gjorde seg:)))))
    GOd Helg UllaMaria:)))
    tovekram:)

    SvaraRadera
  3. Beautiful flower!
    Have a nice weekend.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det låter med en mormorsrabatt i ljuvliga färger, bara jag kunde få nån annan att sköta dem ;)...
    För min del blir det mindre o mindre med rabatter och desto fler krukor, lite mera lättskött.
    Önskar dig en skön helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Mmmm... vilka ljuvliga bilder!
    Ha det riktigt gott i helgen!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  6. Vilka ljuvliga akvareller du visade!
    Och pizzan ser så smaskig ut! Jag skulle nog välja din "avdelning", minus löken :)

    Ju mer jag vandrar runt här, desto mer inspirerad blir jag. Tänkte att jag inte skulle så frön i år, men det blir nog ett måste :)

    Ha en skönskön helg!

    kram

    och tack för cyberblomman!

    SvaraRadera
  7. Ser att vi har samma smak när det gäller växter! Jag köpte en bok om "romantiska trädgårdar" i går på mässan. Den ska jag läsa, njuta av och inspireras när det blir lugnt i huset igen. Vi kanske kan byta växter nån dag i vår, om vi nu inte har precis samma förstås!

    /kram Anette

    SvaraRadera