måndag 9 april 2012

Den gula påskens sötsaker


När jag var liten var gult min älsklingsfärg.
Jag fick välja egna tapeter till mitt rum när jag var 12 och de blev
STORA guldgula blommor med sky.
Nuförtiden är gult en färg som jag gärna inte använder i min inredning,
men till bakverk är det kul att till påsken
"gula" till det lite.

Marsipanen är det godaste på tårtan om du frågar mej.

Gamle Bettans morotkakerecept passar även fint till cupcakes.

Med lite gul topping och färgat strössel ser det festligt ut.

I min trädgård har jag prioriterat de blå, rosa och vita kulörerna.
Men en vacker lilja i gult kan vara väldigt vacker.
Kan tala om att jag har ansökt att få bli medlem i stadens trädgårdsförening.
Ska bli roligt att få lite tips och ideer från
andra trädgårdar i kommunen.

Ha en bra vecka!
Kram Ulla
Många människor försummar den lilla lyckan
medan de förgäves väntar på den stora.
Pearl Buck

4 kommentarer:

  1. Å,vad gott allt ser ut
    Jag inte heller förtjust i gult
    Att vara med i en trädgårdsförening är riktigt roligt jag gick med när jag flyttade till huset -09
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt! Lyckan den finns nära en, det gäller bara att se den.

    Goda och vackra bakverk du gjort!

    Måste man ansöka om att få bli medlem i trädgårdsföreningen? Hur gör de gallringen? (passande ord :) Tycker att händiga du borde platsa var som helst!

    kram

    SvaraRadera
  3. Åhh så gott det ser ut!
    Marzipantårta är helt klart en favorit här också!
    Dessa tankeord längst ner är så bra!
    Ha en fin vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Härligt, och fina bakverk.
    fin blogg du har jag är en flitig läsare av den även om jag är dålig på att skicka en kommentar.
    Kram

    SvaraRadera