måndag 30 april 2012

Plommonträd och kanelbullar

Den bästa inspiration man kan få för sin trädgård är ju
en tur till trädgårdshandlaren.
Jag tog mannen i mitt liv på en tur dit idag,
för han skulle få välja sig ett träd i bröllopspresent ( vi firar 25 år)
från mej.
Bara att gå runt bland alla dessa härliga blommor och all grönska,
lära sig nya växter och fundera är som balsam för själen.

Tycker om det lite slitna rostiga bleka bland de utslagna körsbärsblomstren.

Mannen valde sig ett fint plommonträd som ger frukt redan i höst.
Viktoriaplommon.

Nu är det dags att dela på perenner.
Det har jag gjort resten av dagen.

Samt tagit några kanelbullepausar i solens sken.

Skön valborg! Kram Ulla

"om jag fick leva om mitt liv,
skulle jag börja gå barfota tidigare på våren
och hålla på med det
längre in på hösten.
Jag skulle dansa oftare.
Jag skulle åka mera karusell.
Jag skulle plocka flera tusenskönor"
Nadine Stair

4 kommentarer:

  1. Vilken vacker dikt du avslutade dagens inlägg med.

    Önskar dig en underbar Valborg!

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som dere har hatt en deilig dag....og man kan nesten gå bananas i hagebutikkene....så mye fint de har:)))))
    Hva er egentlig Valborg????
    Nydelig dikt og kloke ord...viktig å leve i nuet!!!!
    Toveklem:)

    SvaraRadera
  3. Høres ut som du koser deg :)

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska dig en fin 1 maj ♥ kram Jessica

    SvaraRadera