onsdag 16 maj 2012

Den sötaste lilla knopp man kan tänka sig,
hittade jag på Åhlens.
Men det började med denna.....

......loppan för 40 kr.
Den passade så bra till vårt lusthus och alla
mina roliga och inspirerande tidningar som man har lust att läsa
när man sitter där i lugn och ro.
Men först behövde loppan vitmålas.

och så här blev det.

Ordet  lusthuset kommer från ordet lustgården som kommer av ordet Paradis,
läste jag  och det stämmer nog lite.
Att få sitta mitt i grönskan som om man satt ute mitt ibland fågelsången, men ändå
få sitta inne även i regn och blåst och titta ut,
det är nog lite som i Paradiset faktiskt.

Trevlig helg på er alla!
Kram Ulla

"förnöjsamhet är konsten att ha tråkigt utan
att ledsna på det"
Gunnel Swärd

8 kommentarer:

  1. Så fin den blev! Jag har varit ifrån "Blogglandia" några månader och det är jättekul att kika runt igen. Lovar att inte dröja lika länge till nästa titt. Önskar dig en skön helg : ) / Fru B

    SvaraRadera
  2. Åh den blev verkligen fin!! Vi har en likadan knopp här hemma som ska sitta på en garderob i dotterns rum. :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad, kul när man hittar billiga möbler med potensial.
    Ha en skön helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Vilket fynd! o knoppen var för söt!trevlig helg önskar jag dig!kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Vilken skönhet blev så fin!
    Önskar dej en fin Långhelg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev. Och helt perfekt med den söta knoppen som extra detalj.

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  7. Vilka fynd du gör! Och med din behandling blev den ju hekt fantastisk! Ha en bra fortsättning på helgen.
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  8. Tänk vad lite vitfärg kan göra och den lilla knoppen
    är så söt.

    Trevlig helg!

    Lördagskram
    /Renate

    SvaraRadera