lördag 5 maj 2012

Torgdag

Vi handlar ekologiska frukt och grönsaker och på lördagar
är det så mysigt att gå på Torget och handla av de lokala
gubbarna. Gurka från Visingsö,
eller äpplen från Rudenstams.
Ost från ostbilen och fisk från fiskbilen.
Köpte varmrökt lax till kvällsmat.
Man får provsmaka och "tjöta" lite, man får tips och råd.
Går in på nåt fik och ta en kaffetår framåt 11-snåret.
Så här kan det se ut efter en torgdag.

Jag köpte bl.a lite udda kryddor att testa i min nya kryddlåda
 och en vacker trädgårdshortensia.
Här kommer en  liten rapport från färskpotatisen i växthuset.

Spännande att se hur det går undan nu.
Önskar alla en trevlig helg.

Kram Ulla

"Jäkta inte, oroa dej inte.
Du är här bara på ett kort besök.
Så glöm inte att stanna upp
och lukta på blommorna.
Walter Hagen

3 kommentarer:

  1. Vist är det kul att gå på Torget
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det låter!!!
    Och så mycket fint som fick följa med hem!
    Ha en fin Söndag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt!
    Du har kommit bra i gång med planterandet! Här är jag ännu en gång i valet och kvalet, ska jag eller ska jag inte. Blommor ska det bli hur som helst.
    Ha en lika mysig dag i dag som i går med torgandet!
    kram

    SvaraRadera