tisdag 14 augusti 2012

Det går en ängel kring vårt hus

Jag har haft förmånen att få växa upp i ett
kärleksfullt hem och med troende föräldrar.
Varje kväll var det sagoläsning och kvällsbön.
Vi bad om änglarnas beskydd .
Det kändes alltid tryggt och bra .
Jag har gett det vidare till mina barn.
Jag tror fullt och fast på änglavärlden och faschineras
av de berättelser som finns både i Bibeln och modern tid.

Just nu har jag läst dessa två böcker om gossarna som
dör och får komma in i himlen en stund innan
de kommer tillbaka till livet.
Deras beskrivningar är spännande.

Såhär läser vi nattbönen:

Gud som haver barnen kär,
se till mej som liten är.
Var jag mig i världen vänder,
finns mitt liv i Dina händer.
Lyckan kommer lyckan går,
Du förbliver fader vår.
Det går en ängel kring vårt hus,
med två förgyllda ljus.
Han bär en bok uti sin hand,
nu somnar jag i Jesu namn.
Amen.

Kram Ulla



6 kommentarer:

  1. Önskar alla kunde säga att de haft en trygg barndom men tyvärr är inte värden sån men vi kan alla hjälpa till att ge en trygg barndom till våra nära små.
    Ha de så bra vännen, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Jeg har også lese Himmelen finnes på ordentlig.
    Tror også at det finnes noen som våker over oss og går med på vandringen,
    Vil få ønske deg ei fortsatt herlig uke :)

    SvaraRadera
  3. Det är skönt att klicka sig hit! Jag norpar lite värme här, tror jag. "Tack". (Nu ska jag somna i Jesu namn:)

    SvaraRadera
  4. Tänk om alla kunde få ha en sådan barndom att få känna trygghet å vara omhuldade av nära å kära, men tyvärr så finns ju motsatsen! du skriver alltid så kloka ord! Kram Iréne

    SvaraRadera
  5. Vakkert Ulla - god helg til deg og dine!!!

    Toveklem:)

    SvaraRadera