söndag 25 november 2012

LoveNepal

Länge har jag funderat på vad intäkterna från himlaverket ska gå till.
Det finns ju så mycket nöd och elände och man skulle ju vilja ta
hem alla nödställda till sitt hus och rå om dem.
Igår var jag på faddergala och bestämde mej.
I ett visst område i Nepal föds flickor upp
till sexslavar. De yngsta är runt tre år.
Fädrerna testar dem först och ser om de duger eller inte
och sedan säljs de oftast i det egna hemmet .
Med familjen samlade i rummet bredvid.
En flicka kan ha ett pass med tio män i
följd och som belöning serveras hon
en skål med rissoppa.
Efter två år är de fysiskt nedbrutna och
oftast så psykiskt nedgångna
att de dör.
LoveNepal är en organisation som startat och drivs av
Mikael och Ing-Marie Alfven som räddar dessa flickor,
Nu är de 200 flickor som bor på ett
barnhem och får skydd och hjälp.
himlaverket är nu fadder i detta projekt.
En STOR del av försäljningen från
 himlaverket kommer nu att gå till dessa flickor och
jag kommer att uppdatera här på bloggen.

Du kanske satte kaffet i halsen,
ja,  det är ju så att sanningar oftast
är VÄLDIGT obekväma och jobbiga att höra.
De förstör gärna vår sinnesro.
Vi vill ju gärna tro att nåt elände
inte finns omkring vår egen lilla stuga.
Men det positiva i det hela är att
vi alla kan göra någonting litet.
Kanske rädda EN unge till hälsa och välgång.
Det är STORT.
Vill Du hjälpa till, maila mej gärna!


Skön söndag alla!

Kram Ulla

GÖR något,
Ta ledningen, följ efter
eller gå ur vägen.
Ted Turner

3 kommentarer:

  1. Jag vill gärna hjälpa till men jag vet inte riktigt hur än. Jag har ju inte mkt till försäljning. På nåt vis kan jag säkert bidra. Har du mer info om de personer som håller i detta? Hemsida?

    SvaraRadera
  2. Ulla, jag beundrar dig och dina fina tankar.
    Så behjärtansvärt!
    Själv sänder jag gåvor till "Den gode Herdens skola i Betlehem" för hemlösa flickor. Från Växjö stift har vi tagit denna flickskola till vårt hjärta.
    Det är så meningsfullt att kunna bidra till att ge flickorna en dräglig tillvaro, undervisning och en kristen miljö att vistas i.
    Gud välsigne våra projekt.

    Ulla, DU starka personlighet!
    Välsignelse och glädje i Gud!

    SvaraRadera
  3. Det är sådana historier som ger en mardrömmar. Men å så viktigt det är att inte blunda för dem. Så fint av dig att stötta detta projekt, världen har mått bra mycket bättre om fler människor gav, både av sin tid, pengar och engagemang.

    SvaraRadera