tisdag 5 februari 2013

Inspiration för tusenlappar

Min kamera är en av mina bästa vänner för inspiration.
Jag är inte den som handlar dyra märkessaker  och
satsar flera tusen på en pryl.
Jag är mer för återvinning och renovering.
Men däremot kan jag få mycket inspiration av att titta på 
vackra saker och platser.
Och givetvis får alla andra gärna satsa på vad de vill.
Denna sittplats gick på modiga 6000 kr.

Jag kan stå länge och titta på en konstillation,
som det här gänget rostiga madonnor  
som var så fulvackra på något sätt.
1200 för en rostig madonna.

Eller den här cykeln som kostade 4000 tusenlappar,
Helt gråmålad och med franska korgar där bak.
Eller det här fågelbadet för 1800kr som inspirerade
mej att gjuta ett eget fågelbad i betong.
Jag köpte bara ett par fåglar och kunde sätta dit dem själv
innan betongen härdat.
Just nu har vi tre konsumtionsfria dagar i veckan.
Inte av snålhet, men för den sköna frihetens skull.
Veckohandlar maten på fredagar och faktiskt är det
ganska njutbart att bara vara. Det är en frihetskänsla
att slippa vara konsumtionsbunden,
nöjd och belåten.

Kram Ulla

Frihet är själens hälsa;
få människor äger denna hälsa helt och oföränderligt.
Francois De Voltaire

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att du tittade in hos mig! Jag är likadan tittar, planerar och får inspiration, köper inget dyrt! Vill gärna göra själv om jag kan! Önskar dig en trevlig tisdag kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Härliga betraktare - men inte nog med det - ditt fotografiska minne hjälper dig att skapa och formge när du väl är tillbaka i din "himlaverkstad".
    Tack för titten.
    Stimulerande!

    SvaraRadera