torsdag 21 februari 2013

this is me

I fabriken handlar det om oss själva idag.
Spännande att få se lite ansikten bakom bloggarna man följer.
Jag föddes 1962 i Älvdalen
och min familj bestod av pappa, mamma och fyra syskon.
Det är jag som sitter bredvid pappa.
Vi hade stora släkter och släktbanden är fortfarande starka,
underbart att ha ett nätverk
omkring sig den dagen man faller.
Jag hade en underbar barndom och en
tacksamhet fyller mitt hjärta varje
gång jag tänker på det.

Jag är 51 år och har alltid varit en livsnjutare .
Efter det att jag drabbades för cancer för två år sedan
njuter jag ändå mer för varje sekund av livet.
För varje frisk dag och stund.

Min älskade man och bäste vän sedan 26 år är likadan.
Vi försöker hitta små stunder av lycka hela tiden.
Båda älskar vi solen och sommaren.....

Tillsammans har vi två fina pojkar.
De är vuxna och utflugna ur boet.
Med mannen fick jag även två underbara barn på köpet,
som i sin tur har familjer nu och två barn var som
är mina älsklingsungar.


Jag är troende och engagerad i Allianskyrkan.
Där har vi våra vänner och en härlig gemenskap.
I jobbet som förskollärare (30 år) arbetar jag i skolan
och stormtrivs med sexåringarna.
Mitt intresse för fotografering och trädgård är stort.
Jag håller på med att skapa mej en sk. mormorsträdgård.
Vi bor i ett gammalt rött hus
från 1902 som är renoverat
efter gammal stil så någon
sommarstuga behöver jag inte.
Vi har skogen strax inpå knutarna och fina
naturområden där man kan koppla av.

Min lilla firma himlaverket är en del
av rehabilitering efter min sjukdom.
Jag behövde något att greja
med och eftersom syintresset och
renovering av gamla möbler alltid varit 
en hobby så har jag satsat just på det.
Nu står jag på torg och
hantverksmarknader med mina alster
och har även en egen
hemsida. himlaverket.sehttp://www.himlaverket.se
Jag blir så inspirerad av att träffa folk och
jag mår jättebra av att hantverka.

Må gott alla därute.
Kram Ulla

De viktigaste beståndsdelarna i
ett lyckligt liv
är att ha något att göra,
någon att älska
och något att hoppas på.
Joseph Addison

6 kommentarer:

  1. Ulla, min kära bloggvän!
    Vilken fin och kärleksfull text om
    "this is me".
    Så vackra bilder.
    Underbart att vi är "syskon" genom den kristna tron.
    Tack för allt du delar med dej.

    Välsignelser och glädje i Gud!!!

    SvaraRadera
  2. Vad fint du skriver om din man! Det är så det ska vara!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  3. Koselig å høre litt om din familie.
    Både fra din barndom og den du har fått deg i voksen alder.
    Godt å ha mange rundt seg som en er glad i, og som
    er glad i en tilbake.
    Ønsker deg ei herlig helg sammen med dine kjære :)

    SvaraRadera
  4. Åhhhh så roligt att få reda på lite om dej,,,
    Du gör så mycket fina saker, och jag är så imponerad av din vilja och din kreativitet!
    Du är bäst!
    Önskar dej en fin helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad fint du skriver! Mycket roligt att få lära känna dig lite bättre! Önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. (Eftersom jag har problem med min profilsymbol, har jag försökt göra en förändring. Detta är en koll om jag lyckats. Hoppas.)
    Önskar dig en fin dag.
    kram fr /gb

    SvaraRadera