söndag 17 mars 2013

Min hobby

Min stora hobby och passion här i livet är ju
att göra om saker som någon annan tycker är odugligt
till något nytt användbart.
Den här gamla hästen kommer att få en vit patina
efter noggrann slipning och restaurering.
Jag tror ägaren kommer att bli förvånad vad fint det kan bli
med lite omsorg och tid nedlagt på en gammal sak.

Jag älskar min atelje där både symaskin och målarbord finns
uppställt och aldrig nedtaget liksom.
Just nu är det påskäggsbeställningar.
Jag önskar att alla hade en hobby som kändes värdefull,
det ger en extra krydda här i livet.
Bilden får gå som söndagsbild till Fabriken.

Har fått en liten beställning på en Dalagris i kurbits.
Vi får se hur det går.
Bildbevis kommer senare.
I eftermiddag är det gospelkonsert och våffelfest i kyrkan.
Det ser jag fram emot.
Glädjefester ger glädje som sitter kvar i kroppen länge.


Kram Ulla

Vad folk ångrar är nog mera vad de
inte har gjort än vad de har gjort.
Ur: Ord på vägen

5 kommentarer:

  1. Hej! Gospel låter jätte roligt, gillar den! Våfflorna, mmm, gillar de också:) Nyfiken att ser hur lilla hästen blir! Såna saker ska man inte kasta bort!
    Har en skön kväll och önskar dig en trevlig början på en kommande veckan!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Lycka till med både gunghäst och dalagris.
    Allt du gör är så vackert.
    Du är också så finurlig att hitta användningsområden för allt möjligt.
    Och så göra det till "smycken" där de ska användas eller bara vara prydnad.
    Önskar dig allt gott. Glädje och välsignelse.

    SvaraRadera
  3. Så herlig å få drive på med det man elsker Ulla!!!!Du er så flink Pg tryller frem det ene fine etter det andre!Tenk så mange du gleder med dine kreasjoner!Du har all grunn til å være stolt:)
    Toveklem:)

    SvaraRadera
  4. Thanks for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I will be waiting for your further post thank
    you once again.

    My homepage forexpro - http://telecharger-msn.eu -

    SvaraRadera
  5. That is really attention-grabbing, You're an excessively skilled blogger.
    I have joined your feed and look ahead to in the hunt for extra
    of your fantastic post. Additionally, I have shared your
    web site in my social networks

    My blog: Nike Free Run Shoes

    SvaraRadera