fredag 26 april 2013

Underfundigheter om staden

Lite synd om er tycker jag allt, mina följare på bloggen.
Det har varit så mycket arbete
under våren att jag inte prioriterat
att uppdatera bloggen mer än en gång i veckan.
Och så blir det nog framöver också
är jag rädd.
Vårens härliga natur, himlaverkets beställningar, solen och
nya klassbarn till hösten med allt vad det innebär
tar över min tid (på ett positivt sätt)
Nästa lördag har vi ( sex styck konstnärer) vernissage
och mina nio tavlor handlar om STADEN.
Denna tavla är stor och heter STORSTADEN.

Flytande akvarell är svårt att måla i
men man får till underbara nyanser.
Vått i vått teknik gör egna nyanseringar.
Jag har lekt med orden omkring staden.
Denna tavla heter STADSKÄRNAN.

Och detta motiv heter STAD I LJUS.
Visst är det roligt att leka med bild och ord.
Önskar er alla en trevlig helg.
Välkomna på vernissagen den 4 maj kl 10:00
i Allianskyrkan i Huskvarna.


Kram Ulla

Detta är livets stora konst
och däri ligger livets lycka,
att vi kan förena en allvarlig omsorg om
vårt arbete
med hjärtats frid och glädje.
D G Monod

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar