torsdag 13 juni 2013

Mönster

I Fabriken handlar det om mönster denna vecka.
Jag är oerhört facinerad av mönster och färger
och mina kameraminnen fullständigt dignar av dem.
Jag kan sitta och kika på mönster jag sett
och förundras.

Allt kan ju bli mönster om det vill sig....

Att sätta tänderna i ett stick eller virkmönster är också
väldigt roligt.
Att få köpa garn till det är som att gå i en
godisbutik.

Att blanda färger och figurer, att hitta på egna mönster
är ju en utmaning för mej som designer och hantverkare.
Skissblocken ligger i högar härhemma.
Mindre än hälften blir gjorda....
men man mår bra av kreativiteten.

Jag kan titta till på nåt, som den här receptboksamlingen,
och vips så fick jag en ide om ett brokigt mönster på höjden.
Det blev till ett kuddfodral som såldes via hemsidan:
www.himlaverket.se

Så se dej omkring och hämta inspiration.

Kram Ulla

Var inte rädd för avståndet
mellan dina drömmar och verkligheten.
Om du kan drömma något,
kan du också förverkliga din dröm.
Belva Davis

1 kommentar:

  1. Vilka ljuvliga bilder!
    Jag älskar också ögongodis i form av trådrullar, tyger, pärlor, knappar, band... har massor av idéer men inte alla som hinner förverkligas ;) Men mår absolut bra av kreativiteten!
    Kram /Maria

    SvaraRadera