måndag 29 juli 2013

Rosor ,lavendel och vitpytta

n

Då var jag äntligen hemma igen efter en vecka i Uppsala
på EK13.
Jag käner mej sådär fnissgladtrött, som barn brukar bli framåt kvällen.
Alla nya härliga människor jag träffat, knytit kontakt med,
alla intryck och all undervisning.
All lovsång, all försäljning, gör att huvudet blir lite sådär fullt
så det blir tomt"
 
Så imorse så gick jag ut i min lugna trädgård, fågelsång och humlor.
Det lägger sig som en vilande mössa över huvudet.
Hämtar saxen och klipper små buketter av rosor, vitpytta
och lavendel och sätter i vaser inomhus.
Dessa små underverk som Gud skapat och som sköter sig själva
fast man är borta.

En vecka kvar på semestern och jag ska bara njuta av stillhet och alla
nya böcker och skivor jag köpt under sommaren.
Vill hälsa alla nya följare välkomna och nu som annars brukar
kika in.
Go fortsättning på livet.
Kram Ulla

Det vackraste på ängen är det svåraste att se,
när blicken bara hastar över jorden.
Man måste leva stilla för att sommaren ska ge
sin förplägnad från de dukade borden.
Astrid Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar